EP 360 Grader

 

Opstart/ Mockup

Noget af det første, vi gør, er at lave en visuel stil for filmen ved at arbejde med et titellogo og mockup på artwork eller moodboards, så man har en visuel reference til filmen, når producerne begynder at finansiere og ansøge DFI.

Grønt lys/Teaser kampagne

Når filmen har grønt lys, lægger vi os mere fast på et artwork og et logo og indleder allerede her med en teaserkampagne.

Digital ( Facebook, Youtube )

I en tidlig fase starter vi også op på Facebook og Youtube, og vi laver måske en lille promofilm, som vi sender ud til viralspredning.

Website ( salg, presse, lancering, landing page)

Vi laver et website i flere faser, hvor vi starter med et salgsrelateret site, som bruges i forbindelse med internationalt salg. Vi udbygger løbende websitet, så det kan bruges af pressen samt som landing page i forbindelse med konkurrencer/ lancering.

Forlængelse af universet (online spil, apps, VOD)

Vi er nu også begyndt at lave apps og online-spil, som forlænger filmens univers, eksempelvis arbejder vi lige nu på et kriminalspil, som ligger sig op af Kvinden i Buret af Jussi Adler Olsen, og det er også oplagt at finde på noget sjovt til Regner Grastens nye Tarok-film.

Samarbejde med dansk distributør om bio-release

Så snart den danske distributør er klar til at begynde lanceringen af filmen, så sætter vi for alvor gang i kedlerne og producerer alt kampagnemateriale til alle platforme i samarbejde med distributøren.

Samarbejde med dansk distributør om DVD/BD/ og VOD-release

Denne proces gentager vi, når filmen sendes på DVD/BD/VOD, eller med tiden forlænger vi processen, når vinduerne kommer tættere på hinanden.

Salgsmaterialer

Sideløbende med forberedelserne til det danske marked, producerer vi alt salgsrelateret materiale for TrustNordisk. Dette kan være versionering af det danske kampagne materiale eller noget helt andet.

Internationalt salg af visuelle elementer

I mange tilfælde kan Electric Parc ingå et samarbejde med den internationale distributør om salg og versionering af vores DK-kampagne inkl. ekstra materiale/ virale film til de enkelte lande.

Relancering af eksisterende film på DVD/BD/VOD

I øjeblikket ligger vi også meget energi i at genudgive titler fra bagkataloget på VOD og BD. Her går vi ind og re-scanner filmene og pakker dem ind i et opdateret design.

Forlængelse af universet på bagkataloget

På samme måde, som at vi arbejder med forlængelse af universer på nye titler, tager vi også ældre titler frem og overfører dem til nye platforme. Bl.a. er vi i samarbejde med Egmont i gang med at lave en tablet og smartphone-app til dukkefilmen Prop & Berta.